Veelgestelde vragen


Vragen over GPS en locatiebepaling

1. Kan ik instellen hoe de locatiegegevens worden doorgeven aan de app?

Ja dit kan. U kunt dit instellen onder Beheren > Locatiemodus. Hier kunt u kiezen voor Slimme modus of handmatige modus. In de Slimme modus worden GPS locaties doorgegeven op basis van beweging van de smarwatch. Wanneer u kiest voor handmatig, zal de locatie enkel opgeslagen worden wanneer u deze handmatig opvraagt. Let op in dat geval is het niet mogelijk gebruik te maken van Veilige zones.

2. Welke locatie en historische route informatie is beschikbaar in de app?

U kunt de actuele en de historische route bekijken via het hoofdscherm van de app. De actuele locatie staat in het hoofdscherm, wanneer u drukt op het kaartje krijgt u meer details te zien. Hier ziet u onder andere de connectie op dat moment (GPS of WiFi), het adres en de batterijstatus.

Via de loc knop aan de onderkant kunt u de actuele locatie opvragen.

Via de Track knop kunt u de historische routes bekijken. De route van die dag wordt op dat moment getoond (indien beschikbaar) Bovenin selecteert u de datum wanneer u een andere datum wilt bekijken. Met de knoppen onderin kunt u de weergave stoppen en doorschuiven naar een later moment. Door op de locatie pijltjes (op het kaartje) te drukken, ziet u de details van dat specifieke moment (adres, wijze van connectie (GPS of WiFi) en de batterijstatus).

3. Waarom krijg ik soms een andere locatie in beeld, dan waar de smartwatch daadwerkelijk is, op het moment dat deze een wifi signaal gebruikt voor de locatiebepaling?

Dit is iets wat wij helaas niet kunnen verhelpen. Het kan zo zijn dat mensen zijn verhuisd en daardoor de WiFi locatiegegevens nog op een ander adres staan op onze servers. Daardoor wordt er in de app een verkeerde locatie weergegeven.