Veelgestelde vragen


Vragen over spraakberichten

1. Waarom duurt het even om een spraakbericht te ontvangen?

De smartwatch maakt gebruik van het 2G datanetwerk om de spraakberichten mee te versturen en ontvangen. Het 2G netwerk werkt langzamer dan 3G of 4G netwerken (zoals u gewend bent van uw smartphone). Hierdoor kan het versturen of ontvangen van een spraakbericht wat langer duren. Wanneer de smartwatch zich in een drukbezocht gebied bevindt, kan het versturen of ontvangen van spraakberichten langer duren door drukte op het netwerk.

2. Hoe kan ik een spraakbericht opnieuw beluisteren op de smartwatch?

Spraakberichten worden niet opgeslagen op de smartwatch. De spraakberichten worden 3 keer achter elkaar afgespeeld en worden daarna verwijderd. Let op: spraakberichten kunnen op een later moment wel via de app worden teruggevonden en afgespeeld waarvandaan of naartoe het bericht werd verzonden.

3. Sommige mobiele nummer kunnen geen spraakberichten van en naar de smartwatch verzenden/ontvangen. Hoe kan dit?

Enkel nummers die als beheerder of sub-beheerder in de smartwatch staan kunnen spraakberichten van en naar de smartwatch zenden via de app.

4. De smartwatch trilt alleen (geen geluid) als ik een spraakbericht ontvang. Kan ik ook een beltoon aanzetten?

Nee dit kan niet. Wij hebben er bewust voor gekozen om bij spraakberichten enkel een trilsignaal te geven. Hierdoor is het mogelijk om toch contact te leggen met de drager zonder direct zijn of haar omgeving te verstoren met beltonen of andere geluiden.